در حال بارگذاری ...
سه‌شنبه 2 تیر 1405

ورکشاپ آنلاین «دیاگرام و تفکر دیاگراماتیک در فرآیند طراحی معماری» در دانشکده ولی عصر (عج) برگزار شد.

به همت واحد فرهنگی و با همکاری انجمن علمی معماری، ورکشاپ آنلاین «دیاگرام و تفکر دیاگراماتیک در فرآیند طراحی معماری» در دانشکده ملی مهارت ولی عصر (عج) برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشکده ، به همت واحد فرهنگی و با همکاری انجمن علمی معماری، ورکشاپ آنلاین «دیاگرام و تفکر دیاگراماتیک در فرآیند  معماری» در روز چهارشنبه مورخ بیست خرداد ۱۴۰۵ با تدریس دکتر ایزدیاری (استاد مشاور انجمن علمی معماری) و خانم مهندس محدثه مقصودی، با هدف آشنایی دانشجویان با نقش دیاگرام به‌عنوان ابزاری برای تحلیل، تفکر و تولید ایده در فرآیند طراحی برگزار شد. 
در این نشست، ابتدا مفهوم تفکر دیاگراماتیک و جایگاه دیاگرام در معماری معاصر مورد بررسی قرار گرفت و شرکت‌کنندگان با انواع مختلف دیاگرام‌ها، آشنا شدند. همچنین به این موضوع پرداخته شد که چگونه دیاگرام می‌تواند فراتر از یک ابزار بازنمایی، به بستری برای شکل‌گیری ایده و هدایت روند طراحی تبدیل شود.
در ادامه، چند نمونه طراحی معماری از مراحل ابتدایی شکل‌گیری ایده تا توسعه فرم مورد تحلیل قرار گرفت و فرآیند تولید انواع دیاگرام‌ها به‌صورت عملی و مرحله‌به‌مرحله آموزش داده شد.

این بخش، امکان درک ارتباط میان تفکر مفهومی، تحلیل‌های اولیه و تبدیل آن‌ها به راهکارهای فضایی و فرمی را برای شرکت‌کنندگان فراهم کرد.

 این ورکشاپ فرصتی برای آشنایی دانشجویان با ظرفیت‌های دیاگرام در توسعه فرآیند طراحی و تقویت توانایی تبدیل ایده‌های انتزاعی به ساختارهای فضایی و معماری فراهم آورد.